14

بیش از ۸۰ درصد موقوفات در زمان پهلوی از بین رفته است

  • کد خبر : 1464
  • ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۸
بیش از ۸۰ درصد موقوفات در زمان پهلوی از بین رفته است
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت تنها 20 درصد از موقوفات استان در زمان پهلوی به‌جای مانده است.

به گزارش پایگاه خبری شرق‌نگار، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد احمدزاده در نشست خبری امروز با اصحاب رسانه گفت رژیم پهلوی با اجرای سیاست‌های ظالمانه آمریکا بیش از ۸۰ درصد موقوفات را فروخته و از بین برده است.

ایشان افزود: قانون اصلاحات ارضی در ایران دو هدف را دنبال می‌کرد که هدف اولیه تضعیف نهاد روحانیت و دین و هدف بعدی اجرای سیاست‌های پهلوی در آن زمان بوده است.

وی در ادامه بیان داشت: ترویج فرهنگ وقف بر اساس باور ایمانی مردم بوده و خوشبختانه در سال ۱۳۹۹ حدود ۲۵ درصد وقف‌های جدید کشور در خراسان رضوی به ثبت رسیده که یک چهارم موقوفات کشور را شامل می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی اظهار داشت: از دیگر اقدامات فرهنگی این اداره می‌توان به برگزاری مسابقات فرهنگی با محوریت قرآن و عترت اشاره کرد.

وی افزود: برگزاری مراسم تحویل سال، برپایی غرفه‌های انتظار و معنویت، فضاسازی محیطی، اقامه نماز جماعت، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، برگزاری مراسم غبارروبی بقاع متبرکه و مزار شهدای مدفون در آستان مقدس امام‌زادگان و برپایی خیمه‌های معرفت در فضای باز از دیگر برنامه‌های ایام نوروز و در طرح آرامش بهاری اجرا خواهد شد.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=1464

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.