13
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان رضوی در نشست خبری خبر داد:

اعزام بزرگ ترین کاروان تجهیزات ورزشی دانش آموزی به مناطق استان در هفته تربیت بدنی و ورزش

  • کد خبر : 3070
  • ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۰
اعزام بزرگ ترین کاروان تجهیزات ورزشی دانش آموزی به مناطق استان در هفته تربیت بدنی و ورزش
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: بزرگترین کاروان تجهیزات ورزشی دانش آموزی با حدود ۸۸ هزار قلم کالای ورزشی بهداشتی با اعتبار ۸۷ میلیارد ریال بزرگترین کاروان کشور به حساب می آید.

به گزارش پایگاه خبری شرق‌نگار، صفدر سلطانی در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان با اشاره به آسیب‌های روحی روانی، معنوی تربیتی، اجتماعی، تحصیلی و یادگیری و همچنین آسیب های جسمی و حرکتی ایام شیوع ویروس کرونا و به تبع آن تعطیلی کلاس‌های حضوری مدارس گفت: عدم حضور دانش‌آموزان در مدرسه و همچنین فضاهای ورزشی با توجه به شیوع ویروس کرونا عاملی برای کم تحرکی و اضافه وزن دانش آموزان و همچنین ایجاد چالش هایی در حوزه یادگیری حرکتی آنان شد.

وی با بیان اینکه حدود ۲۷ درصد دانش آموزان استان مبتلا به چاقی و اضافه وزن هستند افزود: دستگاه تعلیم و تربیت با ارائه طرح تحولی کنترل وزن و چاقی دانش آموزان با ارائه برنامه های حرکتی و مشاوره های تغذیه ای سعی در کنترل اضافه وزن و چاقی دانش آموزان نمود لذا در ارزیابی ثانویه که در اردیبهشت ماه سال جاری انجام شد، این آمار ۳ درصد بهبود یافت، وضعیت استان در این حوزه نسبت به سایر استان‌های کشور مطلوب است.

سلطانی با بیان اینکه امسال نیز در راستای اثرگذاری بیشتر طرح تحولی ارتقای سواد حرکتی دانش آموزان را در برنامه داریم تصریح کرد: سواد حرکتی به معنای دانش، درک، اعتماد به نفس و همچنین شایستگی بدنی در انجام فعالیت ها و ورزشی و جسمانی است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان رضوی با تاکید بر لزوم ارتقای سواد حرکتی افراد در ایام کودکی به منظور تاثیرگذاری بیشتر بر فعالیت های بدنی در ایام بزرگسالی گفت: سنجش سواد حرکتی دانش‌آموزان از هفته تربیت بدنی و ورزش آغاز خواهد شد و پس از ثبت سامانه ای آمار و دریافت کارنامه، مداخلات موثر صورت می پذیرد و در پایان سال تحصیلی ارزیابی مجدد انجام خواهد شد.

وی افزود: برتری این طرح نسبت به طرح تحولی سال گذشته آماده بودن تمامی پروتکل‌ها، تست ها و آزمون های لازم برای اجرای این طرح است که در حال حاضر در شبکه شاد بارگذاری شده است و اولیای دانش‌آموزان نیز به آن دسترسی دارند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان رضوی با تاکید بر این نکته که تلاش ما در جهت افزایش سرانه فعالیت بدنی دانش آموزان است گفت: لازمه افزایش سرانه فعالیت بدنی دانش آموزان نیروی انسانی ماهر، فضای ورزشی، تجهیزات ورزشی و برنامه های متنوع است، در حال حاضر این زیرساخت ها وضعیت نسبتاً مطلوبی در استان خراسان رضوی دارد.

سلطانی با بیان اینکه سالن های ورزشی تحت عنوان “کلاس درس تربیت بدنی” به درون مدارس رفتند تصریح کرد: سال گذشته ۵۶ کلاس درس تربیت بدنی در سطح استان خراسان رضوی به بهره برداری رسید، به همت اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان و خیرین نیک اندیش سرانه فضاهای اختصاصی ورزشی استان به ۴۰ صدم متر مربع به ازای هر دانش‌آموز رسیده است.

وی با اشاره به آماده سازی و اعزام کاروان تجهیزات ورزشی، بهداشتی به مدارس استان در هفته تربیت بدنی و ورزش گفت: این کاروان با حدود ۸۸ هزار قلم کالای ورزشی بهداشتی با اعتبار ۸۷ میلیارد ریال بزرگترین کاروان کشور به حساب می آید.

سلطانی با بیان اینکه امسال با اعزام کاروان تجهیزات ورزشی بهداشتی، نیمی از مدارس استان را تحت پوشش قرار خواهیم داد افزود: امسال در حوزه بازگشایی تدریجی مدارس بر اساس پروتکل های ابلاغی فعالیت‌های ورزشی در محیط های روباز در مدارس محدودیتی نخواهند داشت.

وی با اشاره به تعمیر و بهسازی یک هزار و ۶۶۴ چشمه سرویس بهداشتی، ابجاد یک هزار و ۶۵٠ روشویی استاندارد، ۴٩٣ آبخوری استاندارد و ۶۹۷ لوله کشی صابون مایع مدارس استان اظهار داشت: ۸۰ اتاق بهداشت در سراسر استان خراسان رضوی به بهره برداری رسیده اند، همچنین ۴۲ هزار و ٣٠٠ مورد لوازم بهداشتی کمک های اولیه مرتبط با رعایت پروتکل های بهداشتی و ارتقا سلامتی نوجوانان همراه با کاروان تجهیزات ورزشی بهداشتی به مدارس استان ارسال خواهند شد.

سلطانی با اشاره به کسب رتبه نخست کشوری مسابقات ورزشی دانش آموزان توسط دانش آموزان استان خراسان رضوی گفت: واکسیناسیون معلمین و دانش آموزان یکی از الزامات بازگشایی مدارس است، فرآیند واکسیناسیون فرهنگیان از تابستان آغاز و تاکنون ۹۱ درصد همکاران فرهنگی دُز اول و ۵٨ درصد دُز دوم واکسن خود را در مقابله با بیماری کرونا دریافت نمودند.

معاون تربیت بدنی و سلامت دستگاه تعلیم و تربیت استان با بیان اینکه فرآیند واکسیناسیون فرهنگیان با استفاده از ظرفیت ۱۹ مرکز تجمیعی واکسیناسیون آموزش و پرورش استان انجام شد افزود: فرایند واکسیناسیون دانش‌آموزان از مهرماه آغاز و از هفته گذشته سرعت بیشتری یافته است، در این مرحله کلیه دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله استان می توانند با مراجعه به ۸۹ مرکز واکسیناسیون دانشگاه علوم پزشکی، ۱۹ مرکز تجمیعی واکسیناسیون آموزش و پرورش و همچنین ۱۰ اتوبوس سیار که برای انجام واکسیناسیون دانش آموزان در حاشیه شهر حضور دارند نسبت به دریافت واکسن خود اقدام کنند.

وی افزود: تاکنون حدود ۷۵ درصد دانش‌آموزان واجد شرایط استان دُز اول واکسن خود را در مقابله با بیماری کرونا دریافت نموده اند.

سلطانی با بیان اینکه ۱۰۰ تیم سیار برای انجام فرآیند واکسیناسیون دانش آموزان در مدارس متقاضی این امر  پیش بینی شده است افزود: امیدواریم در در هفته پیش رو به مرز واکسیناسیون ۸۰ درصد دانش آموزان استان در جهت ایجاد شرایط مطلوب برای بازگشایی مدارس دست یابیم.

وی با اشاره به فعالیت دو هزار ۸۷۶ معلم تربیت بدنی متخصص در استان خراسان رضوی گفت: به منظور پوشش تمامی پایه های تحصیلی نیاز به جذب حدود هزار و ۵۰۰ معلم تربیت بدنی متخصص داریم، امسال نیز سهمیه خوبی به استان خراسان رضوی اختصاص یافته است و در آزمون استخدامی سال جاری حدود ۳۰۰ معلم تخصصی تربیت بدنی جزء دستگاه تعلیم و تربیت استان خواهد شد.

سلطانی با اشاره به استقبال بسیار خوب فرهنگیان و دانش آموزان استان از فرایند واکسیناسیون گفت: سال گذشته ۲۵ میلیارد تومان سرانه بهداشتی به حساب مدارس استان واریز شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به راه اندازی ۶۲ مدرسه پویا در سراسر استان گفت: از اولیای دانش آموزان انتظار داریم زمینه حضور دانش آموزان در اماکنی که امکان تحرک و فعالیت بدنی آنان را فراهم می سازد به منظوره پیشگیری از اضافه وزن و چاقی و همچنین افزایش شایستگی بدنه دانش آموزان در انجام فعالیت های ورزشی و جسمانی فراهم نمایند.

قابل ذکر است در حاشیه این نشست خبری از جواد رستم زاده رئیس انجمن خبرنگاران و عکاسان ورزشی خراسان رضوی و همچنین حمید معصومی آن عضو هیئت رئیسه این انجمن به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش تجلیل شد.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=3070

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.