5
با ساخت ۸۷ پروژه آموزشی صورت گرفت؛

بهره مندی پانزده هزارو ۲۷۰ دانش آموز از امکانات آموزشی مناسب

  • کد خبر : 4881
  • ۰۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۸
بهره مندی پانزده هزارو ۲۷۰ دانش آموز از امکانات آموزشی مناسب
سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی گفت: با ساخت ۸۷ پروژه آموزشی پانزده هزارو ۲۷۰ دانش آموز از امکانات آموزشی مناسب بهره‌مند خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری شرق‌نگار، مهندس ابوالقاسم بابائی سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس خراسان رضوی گفت: با اختصاص مبلغ ۲۰۲۰ میلیارد ریال در این طرح، ساخت ۸۷ پروژه آموزشی با ۵۰۹ کلاس درس و زیربنای ۵۲۶۶۵ متر مربع در سطح استان آغاز گردیده که این امر تحولی اساسی در راستای کمک به مناطق محروم و برقراری عدالت آموزشی در این مناطق محسوب می‌شود، لازم به ذکر است با ساخت پروژه‌های آموزشی در این مناطق ۱۵۲۷۰ دانش آموز، از امکانات آموزشی مناسب بهره‌مند خواهند گردید.
او افزود: با اختصاص ۴۹۵۰۰ میلیون ریال، عملیات احداث سرویس‌های بهداشتی در مدارس فاقد سرویس بهداشتی و یا دارای سرویس بهداشتی نامناسب آغاز گردیده که این امر گامی مهم و مو ثر در راستای سلامت دانش آموزی به شمار می‌رود. با اجرای این طرح ساخت ۵۰۰ چشمه سرویس بهداشتی در دستو ر کار قرار گرفته است.
او بیان کرد: اجرای طرح کمک به تامین تجهیزات کلاسی مدارس و آموزش مجازی در مناطق محروم (هوشمند سازی مدارس )با اختصاص مبلغ ۵۱۲۵۰۰ میلیون ریال، در ۱۲۵۰ کلاس درس سطح استان تجهیزات هوشمند سازی (برد تعاملی هو شمند، دیتا پرژکتور، یک دستگاه سیستم رایانه‌ای) نصب و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد. اجرای این طرح تعامل بیشتر دانش آموزان با درس و محیط مدرسه را همراه خواهد داشت و دانش آموزان مناطق محروم و روستایی هم می‌توانند از امکانات آموزشی به روز و تکنولوژی‌های جدید بهره‌مند گردند.
بابائی بیان کرد:با اجرای این طرح مقرر گردید در یک بازه زمانی چهار ساله تا پایان سال ۱۴۰۴، در مناطق شهری سرانه فضا‌های آموزشی در ۱۹ شهرستان در استان که سرانه پایین‌تر از میانگین سرانه شهری استان (۴.۵) متر مربع دارند، افزایش پیدا کند، همچنین در مناطق روستایی در ۶ شهرستان که سرانه روستایی پایین‌تر از میانگین سرانه روستایی استان (۳.۸ متر مربع) دارند، احداث فضا‌های آموزشی برای رسیدن به متوسط سرانه استان صورت پذیرد. تامین اعتبارات علاوه بر محل‌های ملی و استانی با کمک بنیاد‌های علوی و بنیاد برکت، ستاد فرامین اجرایی امام، بسیج سازندگی، آستان قدس رضوی، بانک‌های عامل و معین‌های اقتصادی و خیرین محترم مدرسه ساز می‌باشد.
او افزود: اعتبار خرید تجهیزات هنرستانی از ۴۰ میلیارد ریال به ۴۶۰ میلیارد ریال ارتقا پیدا کرده است، حذف بخاری‌های نفتی، با جمع آوری ۲۶۹ کلاس دارای بخاری نفتی، از مهرماه سال جاری کلیه مدارس به سیستم گرمایشی مجهز شده و بخاری نفتی در سطح استان در فضا‌های آموزشی باقی نمی‌ماند.
او بیان کرد: اقدامات اداره کل در هفته دولت عبارت است از ۴۲ کلاس درس، زیربنای ۳۲۸۴ متر مربع، هوشمند سازی ۱۰۰۰ کلاس درس در سطح استان، تکمیل و تعمیر سرویس‌های بهداشتی در مدارس فاقد سرویس بهداشتی و یا سرویس بهداشتی نامناسب ۵۰۰ چشمه.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=4881

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.