7

پایان یافتن کاداستر یا فهرست نقشه برداری ثبتی اراضی ملی استان

  • کد خبر : 3915
  • ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۱
پایان یافتن کاداستر یا فهرست نقشه برداری ثبتی اراضی ملی استان
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: فهرست نقشه برداری ثبتی اراضی ملی و صدور سند تک‌برگ یا همان کاداستر در استان پایان یافت.

به گزارش پایگاه خبری شرق‌نگار، نشست خبری اداره کل منابع طبیعی خراسان رضوی به مناسبت گرامیداشت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری، در محل این اداره‌کل برگزار شد.

محسن فنودی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی، در ارتباط با بازنشسته‌شدگان این اداره کل در سال‌های گذشته، گفت: این تعداد بیشتر از جذب منابع انسانی ما بوده و جذب نیروی حفاظت در استان نیز به ۱۲۰ نفر نیرو رسیده که بسیار کمتر از نیروی درخواستی ما در بحث حفاظت از منابع طبیعی بوده است.

وی گفت: امسال در حوزه آبخیزداری و آبخوان‌داری ۱۸۴ میلیارد تومان اعتبار ملی و استان اختصاص یافته که تا کنون حدود ۷۴ میلیارد تومان آن تخصیص و هزینه شده است..

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: کاداستر یا فهرست نقشه برداری ثبتی اراضی ملی و صدور سند تک‌برگ در این استان پایان یافت.

وی گفت: برای اجرای طرح نهضت مسکن ملی ۱۳ زمین به مساحت هزار و ۲۲۰ هکتار مساحت در اختیار این طرح قرارداده شده است، اظهارکرد: در این زمینه امسال همکاری خوبی آغاز شده است.

وی در ادامه افزود: بلندترین نقطه خراسان رضوی قله سه هزار و ۶۱۵ متری بینالود و پست‌ترین نقطه آن در دشت سرخس با ارتفاع ۲۹۹ متر از سطح دریا واقع است.

خراسان رضوی با ۱۱۸ هزار و ۸۵۱ کیلومترمربع (۱۱ میلیون و ۷۴۰ هزار و ۶۵۹ هکتار) وسعت، معادل هفت درصد مساحت کل کشور را در بر گرفته است.

این استان شامل ۳۳ شهرستان، ۸۱ شهر، ۷۹ بخش، ۱۷۵ دهستان و سه هزار و ۲۸۱ روستا نیز است.

 

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=3915

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.