3

اجرای ۲۵ درصد مانده همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تا پایان سال

  • کد خبر : 5316
  • ۰۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۰
اجرای ۲۵ درصد مانده همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تا پایان سال
یک کارشناس حوزه کار درباره ۲۵ درصد باقیمانده طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: برای بازنشستگان تامین اجتماعی مطابق بند ب ماده ۱۲ قانون برنامه ششم توسعه ۷۵ درصد همسان‌سازی انجام شد ولی ۲۵ درصد آن باقی مانده که باید نهایتا در سال پایانی برنامه ششم محقق شود.

به گزارش پایگاه خبری شرق‌نگار، یک کارشناس حوزه کار با اشاره به قول مساعد مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی برای ۲۵ درصد باقیمانده طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان، ‌ابراز امیدواری کرد:‌ مصوبه حق مسکن ۶۵۰ هزار تومانی کارگران از همین ماه نهایی شده و جهت ابلاغ به وزارت کار ارسال شده تا معوقات آن از فروردین به حساب کارگران واریز شود.

رحمت الله پورموسی ـ درباره مصوبه ۶۵۰ هزار تومانی حق مسکن کارگران گفت: کمک هزینه مسکن کارگران مبلغ بالایی نیست و ۶۵۰ هزار تومانی که شورای عالی کار درنظر گرفت، عدد کوچکی در سبد معیشت کارگران است ولی آنچه مسلم است مصوبات شورای عالی کار تجدیدنظر ندارد و قطعی و لازم الاجرا است. شاید پیشنهاد تلقی شود ولی چون همه شرکای اجتماعی و نماینده دولت، ‌کارگر و کارفرما و وزیران در آن حضور دارند و به تصویب می رسانند بنابر این مصوبه، قانونی و لازم الاجرا است.

وی افزود: در طول سالهای اخیر مصوبه حق مسکن عینا و بدون قید و شرط از سوی هیات وزیران ابلاغ شده است. حق مسکن تنها آیتم دستمزد کارگران است که برای اجرا شدن به تایید هیات وزیران نیاز دارد و این امر هم ناشی از این مساله است که بحث تامین مسکن به طور کلی از وظایف دولتها به شمار می رود.

این کارشناس حوزه کار همچنین درباره ۲۵ درصد باقیمانده طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان نیز گفت: برای بازنشستگان تامین اجتماعی مطابق بند ب ماده ۱۲ قانون برنامه ششم توسعه ۷۵ درصد همسان سازی انجام شد ولی ۲۵ درصد آن باقی ماند که با توجه به اینکه امسال آخرین سال برنامه ششم توسعه است و قوانینی که جاری و سازی است باید نهایتا در سال پایانی برنامه ششم محقق شود، امسال این ۲۵ درصد باقی مانده حتما باید انجام شود.

وی با اشاره به قول مساعد دکتر هاشمی‌ـ مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ـ برای تحقق این امر در ماههای آینده تصریح کرد: با پیگیری‌هایی که از سوی کانون عالی بازنشستگان انجام شده و مکاتبات و مذاکراتی که با سازمان تامین اجتماعی و نمایندگان مجلس صورت گرفته امسال ۲۵ درصد باقی مانده همسان سازی حقوق ها حتما انجام خواهد شد.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=5316

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.