9
با حضور استاندار خراسان رضوی انجام شد؛

آئین افتتاح ساختمان کتابخانه ولیعصر(عج) شهرستان داورزن

  • کد خبر : 4286
  • ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳
آئین افتتاح ساختمان کتابخانه ولیعصر(عج) شهرستان داورزن
آئین افتتاح ساختمان کتابخانه عمومی ولیعصر(عج) شهرستان داورزن با حضور استاندار خراسان رضوی و مدیرکل کتابخانه های عمومی استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری شرق‌نگار، آئین افتتاح ساختمان کتابخانه عمومی ولیعصر(عج) شهرستان داورزن با حضور یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی؛ حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان؛ مهدی بهادری، سرپرست فرمانداری شهرستان داورزن؛ جمعی از معاونین استانداری و اعضای انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان داورزن برگزار شد.

در ابتدا حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با اشاره به منظومه فکری مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر نهادینه کردن عادت مطالعه در جامعه گفت: امروز کتابخانه ها به عنوان فرهنگسراهای اجتماعی، دانشگاه های مردمی، آموزشگاه های غیررسمی و پایگاه های مردمی تنها به ارائه خدمات کتابخانه ای شامل امانت کتاب و سالن مطالعه بسنده نکرده اند و در تلاش هستند تا با برگزاری برنامه ها و فعالیتهای متنوع فرهنگی کتاب محور گامی موثر و مفید در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بردارند.
وی تصریح کرد: علیرغم برخی از فواید فضای مجازی در راستای دسترسی آسانتر و سریعتر به منابع دانشی اما هیچگاه نباید از این مسئله چشم پوشی کرد که کتاب جایگزینی ندارد چرا که این منبع مکتوب بر خلاف فضای مجازی از اعتبار و ارزشی دانشی و اطلاعاتی موثق و بالایی برخوردار است.

علی اکبر سبزیان با اشاره به افتتاح ساختمان کتابخانه ولیعصر(عج) داورزن، اظهار داشت: ساختمان پیشین این کتابخانه بصورت امانی در اختیار اداره کل کتابخانه های استان بود که پس از احداث ساختمان جدید، کتابخانه به این مکان نقل و مکان کرد. زمین ساختمان جدید کتابخانه توسط وارثین خیر محترم مرحوم ولی الله میر ابوطالب به مساحت ۶۴۰ مترمربع به اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی اهدا شد.
وی افزود: ساختمان این کتابخانه به متراژ ۲۲۰ مترمربع ساخته شده و برای ساخت و تجهیز آن بیش از ۳۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی و کمک خیرین هزینه شده که تجهیز آن توسط اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی انجام شده است.

گفتنی است، کتابخانه عمومی ولیعصر(عج) شهرستان داورزن با منابع مکتوب بالغ بر ۱۵۰۰۰ نسخه و بیش از ۲۰۰ عضو در حال فعالیت است.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=4286

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.